Ga naar inhoud

v2025.11

Hieronder een overzicht van de verbeteringen en toevoegingen die zijn doorgevoerd in deze release.

Bij het aanmaken van een factuur vanuit een order wordt nu een tussenvenster getoond waarin aan de factuur gerelateerde informatie kan worden aangepast. Een voorbeeld hiervan zijn de adresgegevens voor de factuur.

Factuur aanmaken bij order 1

Factuur aanmaken bij order 1

Deze gegevens worden direct mee overgenomen op de nieuwe factuur.

Het tabblad ‘Taken’ bij de persoon is opgeschoond. In de vorige versie werden hier twee lijsten getoond afhankelijk van de rol van de persoon.
In de nieuwe opzet is de lijst waarbij de persoon de uitvoerder is verwijderd. Deze weergave had geen toegevoegde waarde en maakte het scherm alleen maar onoverzichtelijk.

Factuur aanmaken bij order 1

Melding bij taak indien deadline is verstreken

Section titled “Melding bij taak indien deadline is verstreken”

Wanneer een taak een deadline heeft en deze is verstreken, wordt dit nu getoond door middel van een melding in het ‘Info’ blok. Op deze manier is het sneller duidelijk dat een taak is verlopen.

Factuur aanmaken bij order 1

De functie ‘Wachtlijst’ is hernoemd naar ‘Interesselijst’ om beter aan te sluiten bij de daadwerkelijke werking.
Een gebruiker/bezoeker kan aangeven dat hij/zij interesse heeft in een specifieke cursus zonder dat hiervoor een datum bekend is. De gebruiker geeft dus enkel aan interesse te hebben in de cursus wanneer deze beschikbaar zou komen. Hierbij kunnen enkele voorkeuren, zoals de regio, worden opgegeven.

Factuur aanmaken bij order 1

In voorgaande versies werden de bijlagen van een e-mail getoond in een apart tabblad.
Omdat er echter zelden meerdere bijlagen worden toegevoegd is deze tab nu vervangen door een lijst van de bijlagen op het detailscherm van de e-mail. Op deze manier is het sneller inzichtelijk welke bijlagen er zijn toegevoegd aan de e-mail.

Factuur aanmaken bij order 1

Weergave keuzelijst ‘Betreft’ bij taken aangepast

Section titled “Weergave keuzelijst ‘Betreft’ bij taken aangepast”

Om de keuzelijst van het veld ‘Betreft’ bij een taak overzichtelijker te maken is deze aangepast waarbij er gebruik gemaakt wordt van kolommen. Op deze manier volgt deze keuzelijst dezelfde opzet als andere keuzelijsten in Viper Online.

Factuur aanmaken bij order 1

Duidelijker verschil tussen concept en definitieve facturen

Section titled “Duidelijker verschil tussen concept en definitieve facturen”

Het was niet altijd even duidelijk of een factuur definitief of concept was.
Om dit te verbeteren is er nu op verschillende schermen een veld of kolom ‘Status’ toegevoegd. Hiermee is het sneller duidelijk wat de status van een factuur is.

Factuur aanmaken bij order 1

  • Bij het aanmaken van een nieuw cursus-sjabloon wordt nu standaard de optie ‘Aanwezigheid’ ingeschakeld.
  • Mogelijke blokkade verholpen bij het verwijderen van een les die meerdere conflicten bevatte.
  • Het wijzigen van de status van een taak door middel van de knop “Status wijzigen” in het tabblad ‘Taken’ bij de persoon had geen effect. Dit is in deze versie verholpen.